Публікації у виданнях, що входять до наукометричних баз

 

  1. Koltunovych T., Polishchuk O. Personality Characteristics of Preschool Education Students with Different Levels of Emotional Intelligence. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2019. Vol. 11. № 1. P. 100–116.  doi: https://doi.org/10.18662/rrem/99 (Web of Science)
  2. Zhurat Y., Davydiuk  N., Oliinyk M. Psychological and Pedagogical Factors of Activating the Masters Students Cognitive Interests to the Study of Foreign Languages. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. Vol 11, No 1 (2019). P. 312-324 (Web of Science)
  3. Mykyteychuk К. The school education system reforms in modern Poland / Khrystyna Mykyteychuk. // Comparative Professional Pedagogy 8(2)/2018. – P.134-142 – https://doi.org/10.2478/rpp-2018-0030.
  4. Колтунович Т. А. Особливості емоційного інтелекту у майбутніх вихователів / Т. А. Колтунович, О. М. Поліщук // Молодий вчений. – 2018. – № 4 (56). – С. 218–227. – Режим доступу : http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/4/51.pdf (IndexCopernicus, ScholarGoogle, CiteFactor)
  5. Перепелюк І. Р. Досвід Польщі з організації партнерства сім’ї і дошкільного навчального закладу у вихованні дитини / І.Р.Перепелюк // Педагогічний процес: теорія і практика: науковий журнал. – Київ, 2017. – № 4 (59). – С. 152-158.URL: http://pptp.kubg. edu.ua/numbers/52-arkhiv-nomeriv-2017-r/155-4-2017-roku.html?showall=&start=26
  6. Колтунович Т. А. Прокрастинація – конфлікт між «важливим» і «приємним» / Т. А. Колтунович, О. М. Поліщук // Молодий вчений. – 2017. – № 5 (45). – С. 211–218 (Index Copernicus, ICTM Value: 43.69, Scholar Google, OAJI, CiteFactor, Research Bible, РИНЦ).
  7. Perepeliuk I. The Prospective Nursery Teacher’s Training of Pre-School Establishments for the Educational Interaction with Parents. In Clipa (ed.), Studies and Current Trends in Science of Education. Suceava, Romania, – 2017. – Р. 317-325. URL: http://lumenpublishing.com/proceedings/published-volumes/lumen-proceedings/icsed2017/
  8. Mykyteychuk К. “School readiness of the child” as a pedagogical category: the theoretical analysis /   Khrystyna Mykyteychuk. // In Clipa (ed.), Studies and Current Trends in Science of Education. Suceava, Romania, 2017. – P. 278-285. http://lumenpublishing. com/proceedings/published-volumes/ lumen proceedings/icsed2017/
  9. Балаева Е. С. Особенности внедрения интерактивного образования в процессе профессиональной подготовки будущих воспитателей / Е. С. Балаева // Психология и педагогика: развитие и становление научной гипотезы: Х Международная научно-практическая конференция для студентов, аспирантов и молодых ученых. ‒ М.: Московский научный центр психологии и педагогики, 2013. ‒ С. 88 – 91.
  10. Балаева Е. С. Развитие украинской школы инновационных поисков в дошкольной педагогике / Е. С. Балаева // Инновации в науке / Сб. ст. по материалам XXVIII межднар. науч.-практ. конф. ‒ № 12 (25). − Новосибирск: Изд. «СибАК», 2013. − С. 134 – 140.
  11. Балаєва К. С. Залежність якості дошкільної освіти від побудови ступеневої педагогічної освіти / Катерина Балаєва // Актуальные проблемы современного образования: материалы V международной научно-методической конферен-ции / Под общей ред. Мельниковой Р.И. − Воронеж: ВИЭСУ, 2013. − С. 111 – 120.
  12. Balaieva K. S. Background introduction of innovative technologies in the content of traditional preschool education / Kateryna Sergeevna Balaieva // European Science Review. ‒ Scientific journal. – 2014. − № 1 (January-February) − P. 62 − 66.
  13. Balaieva K. S. Тraining for pre-school education in a foreign theory and practice / Kateryna Sergeevna Balaieva // Austrian Journal of Humanities and Social Sciences. ‒ Scientific journal. ‒ 2014. − № 2, (March-April). − P. 92 − 96.
  14. Квасецька Я. А. Професійна підготовка вихователів дошкільних закладів в Чернівецькій державній жіночій учительській семінарії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) / Я. А. Квасецька // Scientific Journal «ScienceRise». – Т. 10. – №5 (15). – С. 43–49.
  15. Квасецька Я. А. Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх вихователів у Західній Україні (остання третина ХІХ – початок ХХ ст.) / Я. А. Квасецька // Молодий вчений. – 2015. – Ч. 2. – № 1 (16). – С. 124–128.
  16. Kvasetska I. Impact of Chernivtsi state women’s teachers’ seminary on developing pre-school teachers professional training in Bukovyna (late XIX – early XX centuries) / Iaryna Kvasetska // Educaţia în societatea contemporană. Aplicaţii; coord. Otilia Clipa & Gabriel Cramariuc. – Iași : Editura LUMEN, 2015. – P. 221–231.
  17. Kvasetska I. A. Role of Frebel course in formation of professional training for pre-school teachers in Western Ukraine (last third of the XIX – early XX centuries) / Ia. A. Kvasetska // Scientific journal European science – Vienna: «East West» Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH, 2014. – № 11–12. – S. 42–44.
  18. Колтунович Т. А. Профессиональное выгорание в исторической ретроспективе: описательный период осмысления феномена / Т. А. Колтунович // Новый университет. Серия «Актуальные проблемы гуманитарных и общественных наук»: науч. журн. – Йошкар-Ола: Коллоквиум, 2012. – № 11–12 (20–21). – С. 46–50.
  19. Колтунович Т. А. Структурно-функциональная модель коррекции профессионального выгорания у воспитателей детских учебных учреждений / Т. А. Колтунович // Проблемы современной науки: сб. научн. трудов. – Ставрополь: Логос, 2012. – Вып. 6. – С. 69–77.
  20. Koltunovych T. The peculiarities of motivational sphere of preschool teachers with different levels of professional burnout [Electronic resource] / Tetiana Koltunovych // Education and Development, Research and Practice. – 2014. – Vol. 1, No. 1. – P. 25–32Mode of access: http://www.dppd.usv.ro/journal/ index.php/EDRP/ article/view/25.
  21. Koltunovych T. The structural and functional model of psychocorrection of professional burnout among pre-school teachers / Tetiana Koltunovych // Science and education a new demension: Pedagogy and Psychology. – Budapest, 2014. – № ІІ (12), Iss. 25. – P. 76–81.
  22. Колтунович Т. А. Симптоми професійного вигорання вихователів дошкільних навчальних закладів / Т. А. Колтунович // Мир науки и инноваций : Международное периодическое научное издание. – Иваново: Научный мир, 2015. – Т. 8: Педагогика, психология и социология. – Вып. 1 (1). – С. 69–76.
  23. Koltunovych T. The peculiarities of relationships between values and professional burnout of pre-school teachers / Tetiana Koltunovych // Educaţia în societatea contemporană: аplicaţii; coord. Otilia Clipa & Gabriel Cramariuc. – Iași: Editura LUMEN, 2015. – P. 121–132.
  24. КолтуновичТ. А. Структурна організація паттернів психологічного захисту та копінгу у вихователів з різними рівнями професійного вигорання / Т. Колтунович // Scientific Journal «ScienceRice». – 2015 – № 10/1 (15). – С. 34–43.
  25. Koltunovych T. A. Professional burnout determinants of preschool teachers [Electronic Resource] / T. A. Koltunovych // Modern scientific research and their practical application. – 2013. – № 4. – Vol. J11305. – Odessa: Kupriyenko S. V., 2013. – P. 183–195. – Mode of access: http://www.sworld.com.ua/index.php/ru/e-journal/the-content-of-journal/ j113/18459-j11305
  26. Pedagogic Training of Undergraduates in Higher Educational of Non-Pedagogical Orientation: Theoretical and Practical Aspects / Machynska N. I. // Lumen Media Publishing. All rights reserved: The Actual Problems of the Theory and Practice of Modern Pre-School Education in Poland, Romania and Ukraine / London, Romania – 2014. – P.:165-173.
  27. Maczyńska N. Дошкільна освіта в Україні: підготовка фахівців в умовах класичного університету / Наталія Мачинська // Kształcenie zawodowe w perspektywie współczesnych uwarunkowań; pod red. M. Krawczyk-Blicharskiej, J. Miko-Giedyk i S. Kowalskiego. – Kielce, 2015. – S. 225-236.
  28. Палагнюк О. В. Соціально-психологічні чинники формування соціальної відповідальності особистості: теоретико-методичні аспекти / Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, – III(22), – Issue: 45. – 2015. – С. 96-103.
  29. Олійник М.І.  Професійна підготовка студентської молоді в контексті переживання особистісної кризи / М.І.Олійник, О.В.Палагнюк / International Journal of Social and Educational Innovation  (IJSEIro). – Сучава. – Румунія. – 2015.
  30. Оliynyk M. The peculiarities of conceptual approaches to the pedagogues’ preparation problems of preschool education in Poland [Електронний ресурс] / М. Oliynyk // The International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro). – Volume 2. – Issue 4. – 2015. – P. 49-61. – Режим доступу: www.ijsei.wgz.ro
  31. Oliynyk M. Occupational Training and Family Relationships of Students in conditions of Personal Crisis [Електронний ресурс] / Oliynyk Maria, Palahnyuk O.V // International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro). – Volume 2. – Issue3. – 2015. – S.125-134. – Режим доступу: www.ijsei.wgz.ro
  32. Rudnytska-Iuriichuk. Pre-school education and training as factors of ethnic identity preservation of foreign Ukrainians in the USA and Canada. Cercetare şi Practică în Ştiinţele Educaţiei, Didactic and Pedagogical Publishing House, – 11-th edition of the International Conference on Sciences of Education Suceava, on June, 14-15, 2013. – S.29-32.

Оновлено 01.02.2019 р.