СТАТТІ в ІНШИХ ЗАКОРДОННИХ ЖУРНАЛАХ

2022

  1. Roksolyana Vasylivna OLIINYK, Inna Romanivna PEREPELIUK «Motivational readiness of undergraduate students in pedagogical sphere to work with children with special educational needs». International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro).Volume 9. Issue 18. 2022. Р. 19-29.

2021

  1. Костик Любов, Олійник Роксоляна.  Сендплей як ефективний метод психологічної допомоги дитині з особливими освітніми потребами. Current Problems of Harmonization of Personality Development in the Modern Educational Space. Ed. by Olha Blaha, Sławomir Śliwa. Monograph. Opole: Publishing House WSZiA, 2021. С. 408-419. ISBN 978-83-66567-33-7.
  2. Mariia Oliinyk, Roksolyana Vasylivna Oliynyk. «Features and components of the parents and educators psychological readiness to integrate with children with special educational needs». International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro). Issue No: 15, 2021. Р.24-30. 

2019

  1. Marusynets M., Perepeluk I. Vasyl Sukhomlynsky And The Phenomenon Of Elementary School Teacher’s «Creative Acme». Prima educationе. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, Polska, 2019. Vol. 3 P. 134-142. ISSN: 2544-2317 e-ISSN: 2657-3229.
  2. Marusynets M., Vakolia Z., Perepeliuk I. The moral education of children and youth from a pedagogical retrospective. International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro) Vol. 6. Issue 11. 2019. Р. 7-16.
  3. Oliynyk M., Fesun H., Fedirchyk T. Socio-psychological aspects of forming leader’s image. International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro). Vol. 6. Issue 11. 2019. Р. 27-34.
  4. Чуйко Г.В., Комісарик М.І., Миндреску М. Проблема самопрезентації у психології. Virtus: Scientific Journal, 2019. № 30. С.60-63. 

2018

  1. Zhurat Y. Peculiarities of Training Preschoolers with Visual Deficiency for School. Całożyciowe uczenie i stawanie się : Perspektywa teoretyczno-praktyczna. Kielce : Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, 2018. C. 349–357.
  2. Oliinyk M. Training of the Future Nursery Teachers in Preschool Education on the Competence-based Approach Basis: Theoretical Analysis. Całożyciowe uczenie i stawanie się : Perspektywa teoretyczno-praktyczna. Kielce : Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, 2018. C. 229-239.
  3. Machynska N, Oliynyk M., Perepeliuk І. The theoretical and practical principles of the undergraduate students’ professional and pedagogical preparation. Педагогически Алманах. Том 26. Вип. 2. 2018. С. 144-151. ISSN: 2367-9360 (online)
  4. Комисарик М., Балаева К., Федирчик Т. Формиране на готовност в бъдещите педагози за приложение на иновационните технологии в професионалната дейност. Педагогически алманах. брой 2. 2018. 137-144. 
  5. Perepeliuk I. Factors Advancing the Interaction of the Preschool Educational Institution with Family. Całożyciowe uczenie i stawanie się perspektywa teoretуczno – praktyczna. Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kielce, 2018, P.323-331
  6. Чуйко Г.В., Комісарик М.І. Проблема емоційного вигорання студентів – представників «допомагаючих» професій. Virtus: Scientific Journal, 2018. № 20.Ч.1. С.70-73.

2017

  1. Balaieva K. S., Komisaryk M.I. Workbook as a mean of optimization the educational process in higher educational institutions. Virtus : Scientific Journal / Editor-in-Chief M.F. Zhurba.March 12, 2017.  Р. 75-78.
  2. Беспалько А. Н. Вопросы методики обучения изобразительной деятельности дошкольников в исследованиях отечественных ученых (вторая половина ХХ в.). Pedagogy and Psychology. 2017. V (61)., Iss. 141. С. 11–14.
  3. Kuzniak  N., Dmytrenko  R.,  Oliynyk M.  Credit-unit system education in the dental students’ preparation.  International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro) Vol. 4. Issue 7. 2017.  Р. 59-66.
  4. Oliinyk М., Kvasetska I. Kyrylo Seletskyy in history of pre-school education of Ukraine. Educational Researcher. Issue 9 (2). Volume 46. 2017. P. 777-783.
  5. Perepeliuk I. The Prospective Nursery Teacher’s Training of Pre-School Establishments for the Educational Interaction with Parents. Studies and Current Trends in Science of Education. Suceava, In Clipa (ed.), 2017. Р. 321-329
  6. Перепелюк І. Р. Формування готовності у студентів педагогічних факультетів до педагогічної взаємодії у контексті наступності дошкільного закладу та початкової школи. Молодь і ринок: науково-педагогічний журнал. Дрогобич, 2017. № 7 (150). С. 115-121.
  7. Vyshpinska  Y.,  Oliynyk M. Topical Issues on Musical Education of Future Preschool Educators.  Studies and Current Trends in Science of Education. Suceava, Romania, 2017. Р. 294-302.

2016

  1. Олийник М., Мачинска Н. Феномен научной элиты в акмеологическом представлении. Invatamantui superior: Valente si oportunitati educationale, de cercetare si transfer innovational: Materialele conferintei internationale 28-29 september, Кишинів, 2016. C. 82-90.
  2. Tereshchuk G. Oliynyk M. General scientific and philosophical approaches to the analysis of training teaching staff of preschool education. International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro), Vol. 3. Issue 6. 2016. Р. 13-22. 
  3. Koltunovych T. Peculiarities of professional burnout of preschool teachers-pensioners. Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne. Kielce : Wzdawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, 2016. T. 26. P. 215–233 (Index Copernicus).
  4. Oliynyk M., Machynska N. Formation and Development of Preschool Education and Teacher Training in the Bukovyna. Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne. Kielce : Wzdawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, 2016. T. 26. P. 23-34 (Index Copernicus)

2015

  1. Kvasetska I. Impact of Chernivtsi state women’s teachers’ seminary on developing pre-school teachers professional training in Bukovyna (late XIX – early XX centuries). Educaţia în societatea contemporană. Aplicaţii; coord. Otilia Clipa & Gabriel Cramariuc. Iași : Editura LUMEN, 2015. P. 221–231. 
  2. Колтунович Т.А. Симптоми професійного вигорання вихователів дошкільних навчальних закладів. Мир науки и инноваций : международное периодическое научное издание. Иваново : Научный мир, 2015. Т. 8: Педагогика, психология и социология. Вып. 1 (1). С. 69–76.
  3. Koltunovych T. The peculiarities of relationships between values and professional burnout of pre-school teachers. Educaţia în societatea contemporană: аplicaţii; coord. Otilia Clipa & Gabriel Cramariuc. Iași : Editura LUMEN, 2015. P. 121–132. 
  4. Oliynyk M. Competence approach in professional pedagogic education of future children educators: conceptual and terminological discourse. Educaţia în societatea contemporană. Bucureşti, 2015. P. 331–340.
  5. Олійник М. Понятійно-термінологічна характеристика сутності проблеми підготовки фахівців дошкільної освіти. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna wyzwaniem dla nauczycieli i wychowawców nowego wieku. Kielce, 2015. Р. 225-236.
  6. Oliynyk M. Palahniuk O. Occupational Training and Family Relationships of Students in conditions of Personal Crisis Experience. International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro), Vol. 2. Issue 3. 2015. Р. 125-134.
  7. Oliynyk M. The peculiarities of conceptual approaches to the pedagogues’ preparation problems of preschool education in Poland. International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro), Vol. 2. Issue 4. 2015. Р. 49-60.

2014

  1. Balaieva K. S. Background introduction of innovative technologies in the content of traditional preschool education. European Science Review. Scientific journal. 2014. № 1 (January-February)  Р. 62 − 66.
  2. Balaieva K. S. Тraining for pre-school education in a foreign theory and practice / Kateryna Sergeevna Balaieva // Austrian Journal of Humanities and Social Sciences. ‒ Scientific journal. ‒ 2014. − № 2, (March-April). − p. 92 − 96.
  3. Kvasetska I. A. Role of Frebel course in formation of professional training for pre-school teachers in Western Ukraine (last third of the XIX – early XX centuries). Scientific journal European science review. Vienna: «East West» Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH, 2014. № 11–12. P. 42–44.
  4. Oliynyk M. Peculiarities of teacher’s post-professional reflection. Situation, Education and Activation of Elderly People in Europe. Kielce : Agencja Reklamowa TOP, 2014.  S. 145–150.
  5. Oliynyk M. Business Game as Method of Academic Mobility Formation of Future Specialists in the Field of Preschool Education. Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna : Czasopismo naukowe Instytutu Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Kraków : Zakład Poligraficzny UPNakład, 2014.  S.93–102.
  6. Олийник М.И. Некоторые аспекты международного сотрудничества высших учебных заведений в контексте подготовки специалистов дошкольного образования. Science and Education a New Dimension Pedagogy and Psychology, II (10), Issue: 20. Budapest, 2014.  P. 79–84.

2013

  1. Jurat I. V. Condiţiile psihopedagogice de formare a subiectivităţii studentului, în procesul de învăţare, în cadrul învăţământului superior. Cercetare şi Practică în Ştiinţele Educaţiei : Editura Didactică şi Pedagogică. 2013. P. 232235.
  2. Oliynyk M. Colaborarea internaţională a instituţiilor superiare de învăţământ, în contextual formării cadrelor didactice din învăţământul preşcolar. Cercetare şi Practică în Ştiinţele Educaţiei. Bucureşti : Editura Didactică şi Pedagogică, 2013. P. 55–60.

2012

  1. Олійник М.І. Підготовка фахівців дошкільної освіти в сучасних умовах. Gdanska wyzszaszkola humanistyczna Edukacia Przedskolna i wczesnoszkolna wyzwaniem dla nauczycieli i wychowawcow nowego wieku; pod red. Eugeniusz Bielicki Mieczyslaw Ciosek. Torun, 2012. S. 346–356.
  2. Oliynyk M. Przygotowanie specjalistów z zakresu wychowania przedszkolnego do działalności innowacyjnej. Oświata w aspekcie administracyjnym, finansowym i pedagogicznym. Radom : Instytut Naukowo-Wydawniczei «SPATIUM», 2012. S.179–186.