Публікації у виданнях, що входять до наукометричних баз

  1. Балаева Е. С. Особенности внедрения интерактивного образования в процессе профессиональной подготовки будущих воспитателей / Е. С. Балаева // Психология и педагогика: развитие и становление научной гипотезы: Х Международная научно-практическая конференция для студентов, аспирантов и молодых ученых. ‒ М.: Московский научный центр психологии и педагогики, 2013. ‒ С. 88 – 91.
  2. Балаева Е. С. Развитие украинской школы инновационных поисков в дошкольной педагогике / Е. С. Балаева // Инновации в науке / Сб. ст. по материалам XXVIII межднар. науч.-практ. конф. ‒ № 12 (25). − Новосибирск: Изд. «СибАК», 2013. − С. 134 – 140.
  3. Балаєва К. С. Залежність якості дошкільної освіти від побудови ступеневої педагогічної освіти / Катерина Балаєва // Актуальные проблемы современного образования: материалы V международной научно-методической конферен-ции / Под общей ред. Мельниковой Р.И. − Воронеж: ВИЭСУ, 2013. − С. 111 – 120.
  4. Balaieva K. S. Background introduction of innovative technologies in the content of traditional preschool education / Kateryna Sergeevna Balaieva // European Science Review. ‒ Scientific journal. – 2014. − № 1 (January-February) − P. 62 − 66.
  5. Balaieva K. S. Тraining for pre-school education in a foreign theory and practice / Kateryna Sergeevna Balaieva // Austrian Journal of Humanities and Social Sciences. ‒ Scientific journal. ‒ 2014. − № 2, (March-April). − P. 92 − 96.
  6. Квасецька Я. А. Професійна підготовка вихователів дошкільних закладів в Чернівецькій державній жіночій учительській семінарії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) / Я. А. Квасецька // Scientific Journal «ScienceRise». – Т. 10. – №5 (15). – С. 43–49.
  7. Квасецька Я. А. Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх вихователів у Західній Україні (остання третина ХІХ – початок ХХ ст.) / Я. А. Квасецька // Молодий вчений. – 2015. – Ч. 2. – № 1 (16). – С. 124–128.
  8. Kvasetska I. Impact of Chernivtsi state women’s teachers’ seminary on developing pre-school teachers professional training in Bukovyna (late XIX – early XX centuries) / Iaryna Kvasetska // Educaţia în societatea contemporană. Aplicaţii; coord. Otilia Clipa & Gabriel Cramariuc. – Iași : Editura LUMEN, 2015. – P. 221–231.
  9. Kvasetska I. A. Role of Frebel course in formation of professional training for pre-school teachers in Western Ukraine (last third of the XIX – early XX centuries) / Ia. A. Kvasetska // Scientific journal European science – Vienna: «East West» Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH, 2014. – № 11–12. – S. 42–44.
  10. Колтунович Т. А. Профессиональное выгорание в исторической ретроспективе: описательный период осмысления феномена / Т. А. Колтунович // Новый университет. Серия «Актуальные проблемы гуманитарных и общественных наук»: науч. журн. – Йошкар-Ола: Коллоквиум, 2012. – № 11–12 (20–21). – С. 46–50.
  11. Колтунович Т. А. Структурно-функциональная модель коррекции профессионального выгорания у воспитателей детских учебных учреждений / Т. А. Колтунович // Проблемы современной науки: сб. научн. трудов. – Ставрополь: Логос, 2012. – Вып. 6. – С. 69–77.
  12. Koltunovych T. The peculiarities of motivational sphere of preschool teachers with different levels of professional burnout [Electronic resource] / Tetiana Koltunovych // Education and Development, Research and Practice. – 2014. – Vol. 1, No. 1. – P. 25–32Mode of access: http://www.dppd.usv.ro/journal/ index.php/EDRP/ article/view/25.
  13. Koltunovych T. The structural and functional model of psychocorrection of professional burnout among pre-school teachers / Tetiana Koltunovych // Science and education a new demension: Pedagogy and Psychology. – Budapest, 2014. – № ІІ (12), Iss. 25. – P. 76–81.
  14. Колтунович Т. А. Симптоми професійного вигорання вихователів дошкільних навчальних закладів / Т. А. Колтунович // Мир науки и инноваций : Международное периодическое научное издание. – Иваново: Научный мир, 2015. – Т. 8: Педагогика, психология и социология. – Вып. 1 (1). – С. 69–76.
  15. Koltunovych T. The peculiarities of relationships between values and professional burnout of pre-school teachers / Tetiana Koltunovych // Educaţia în societatea contemporană: аplicaţii; coord. Otilia Clipa & Gabriel Cramariuc. – Iași: Editura LUMEN, 2015. – P. 121–132.
  16. КолтуновичТ. А. Структурна організація паттернів психологічного захисту та копінгу у вихователів з різними рівнями професійного вигорання / Т. Колтунович // Scientific Journal «ScienceRice». – 2015 – № 10/1 (15). – С. 34–43.
  17. Koltunovych T. A. Professional burnout determinants of preschool teachers [Electronic Resource] / T. A. Koltunovych // Modern scientific research and their practical application. – 2013. – № 4. – Vol. J11305. – Odessa: Kupriyenko S. V., 2013. – P. 183–195. – Mode of access: http://www.sworld.com.ua/index.php/ru/e-journal/the-content-of-journal/ j113/18459-j11305
  18. Pedagogic Training of Undergraduates in Higher Educational of Non-Pedagogical Orientation: Theoretical and Practical Aspects / Machynska N. I. // Lumen Media Publishing. All rights reserved: The Actual Problems of the Theory and Practice of Modern Pre-School Education in Poland, Romania and Ukraine / London, Romania – 2014. – P.:165-173.
  19. Maczyńska N. Дошкільна освіта в Україні: підготовка фахівців в умовах класичного університету / Наталія Мачинська // Kształcenie zawodowe w perspektywie współczesnych uwarunkowań; pod red. M. Krawczyk-Blicharskiej, J. Miko-Giedyk i S. Kowalskiego. – Kielce, 2015. – S. 225-236.
  20. Палагнюк О. В. Соціально-психологічні чинники формування соціальної відповідальності особистості: теоретико-методичні аспекти / Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, – III(22), – Issue: 45. – 2015. – С. 96-103.
  21. Олійник М.І.  Професійна підготовка студентської молоді в контексті переживання особистісної кризи / М.І.Олійник, О.В.Палагнюк / International Journal of Social and Educational Innovation  (IJSEIro). – Сучава. – Румунія. – 2015.
  22. Оliynyk M. The peculiarities of conceptual approaches to the pedagogues’ preparation problems of preschool education in Poland [Електронний ресурс] / М. Oliynyk // The International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro). – Volume 2. – Issue 4. – 2015. – P. 49-61. – Режим доступу: www.ijsei.wgz.ro
  23. Oliynyk M. Occupational Training and Family Relationships of Students in conditions of Personal Crisis [Електронний ресурс] / Oliynyk Maria, Palahnyuk O.V // International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro). – Volume 2. – Issue3. – 2015. – S.125-134. – Режим доступу: www.ijsei.wgz.ro
  24. .Rudnytska-Iuriichuk. Pre-school education and training as factors of ethnic identity preservation of foreign Ukrainians in the USA and Canada. Cercetare şi Practică în Ştiinţele Educaţiei, Didactic and Pedagogical Publishing House, – 11-th edition of the International Conference on Sciences of Education Suceava, on June, 14-15, 2013. – S.29-32.